BaÅŸ - Boyun Kanserleri Cerrahisi

IMG20210407044416.jpg

HÄ°POFARENKS KANSERÄ°

Hipofarenks dil kökü ile yemek borusu baÅŸlangıcı arasında kalan yutağın alt kısmına verilen isimdir. Bu bölgede meydana gelen kanserler hipofarenks kanserleri olarak adlandırılmaktadır.

Hastalık daha çok ileri yaÅŸtaki erkeklerde görülmektedir. Risk faktörleri arasında sigara, alkol, C vitamini ve Fe eksikliÄŸi, asbest ve kömür tozu maruziyetleri bulunmaktadır.
Hastalarda yutma güçlüÄŸü, ses kısıklığı, kulaÄŸa vuran aÄŸrı, konuÅŸma zorluÄŸu, nefes darlığı, boyunda aÄŸrısız sert ÅŸiÅŸlikler, ağız kokusu, ağızdan kan gelmesi gibi ÅŸikâyetler görülebilmektedir.

Bu ÅŸikâyetler ile baÅŸvuran hastaların yapılan fizik muayenelerinde ÅŸüpheli görünüm saptanması üzerine biyopsi alınarak tanı konulmaktadır. Hastalara çekilen Bilgisayarlı Tomografi / Manyetik Rezonans Görüntüleme gibi tetkiklerle hastalığın yayılımı ve evresi saptanarak hastaların tedavileri planlanmaktadır. Hastalığın vücuda yayılımını deÄŸerlendirmek için PET BT çekimi yapılabilmektedir.

Hastalığın tedavisinde erken evrede sadece o bölgedeki tümörün çıkarılması yeterli olabilirken ileri evre tümörlerde gırtlakla beraber çıkarma, veya hastalara ameliyat öncesi/sonrası dönemde Kemoterapi / Radyoterapi tedavileri uygulanabilmektedir. Bu tedaviler esnasında solunum problemi olabilecek hastalara trakeotomide ( boÄŸaza delik açılması) planlanabilir. Boyuna sıklıkla metastaz yapabilen tümörler oldukları için hastalara boyun diseksiyonu ameliyatları da yapılabilmektedir.